Het dragen van een Amerikaanse cap is niet alleen een modeverschijnsel. Achter elk model staat vaak een team van een typisch Amerikaanse sport zoals honkbal, basketbal, American football of hockey, zoals de beroemde NY cap van de New York Yankees.
Ook het merk van de cap heeft een betekenis, buiten een naam als New Era, 47 brand of Mitchell and Ness is er een hele typisch Amerikaanse geschiedenis verbonden met de ontwikkeling van de Amerikaanse sport in de 20e eeuw.
Headict presenteert de belangrijkste Amerikaanse capmerken, hun geschiedenis, hun bijzonderheden en hun emblematische modellen.
NEW ERA: LEVERANCIER VAN CAPS SINDS 1920
Het merk New Era is nog steeds gevestigd in Buffalo, New York, waar het in 1920 begon met 14 werknemers die "newsboy caps" maakten. Tegenwoordig is het bedrijf een specialist in Amerikaanse sportlicenties, werkt het met meer dan 400 teams en heeft het meer dan 1000 mensen in dienst.
Het is een familiezaak, want de afstammelingen van de oprichter, de Duitse emigrant Ehrhard Koch, hebben het bedrijf in de loop der jaren overgenomen, met een cruciaal moment toen zijn zoon voorstelde baseballcaps te maken.
Bekend om zijn emblematische 59Fifty model met plat vizier en 6-panel cap, innoveert het merk nu met technische materialen zoals de New Era Diamond cap.
47BRAND: WERK EN PASSIE, SPORT EN FAMILIE
Het 47brand is sinds de oprichting in 1947 gevestigd in Boston en werd opgericht door twee tweelingbroers, de D'Angelos, die onlangs uit Italië waren geëmigreerd. Van het verkopen van 2 cent kranten voor het beroemde Fenway Park honkbalstadion op 12-jarige leeftijd, tot het internationale merk dat 47' vandaag de dag is geworden, zijn de broers van het ontwerpen van sportwimpels naar het ontwerpen van honkbal caps gegaan.
De vier zonen van Arthur D'Angelo staan nu aan het roer van het bedrijf en hun vader is een vaste waarde in het Boston Red Sox-balpark, waar hij nooit een wedstrijd van zijn favoriete team heeft gemist.
47 merk biedt gelicenseerde caps van alle grote Amerikaanse sporten. Ze zijn verkrijgbaar in twee van de iconische maten van het merk, de Clean Up met een ongestructureerde cap en strapbacksluiting en de MVP met een harde cap en klittenbandsluiting.
MITCHELL AND NESS: VIEREN VAN AMERIKAANSE SPORTEN
De in Philadelphia gevestigde sportartikelenwinkel Mitchell and Ness, die in 1904 werd opgericht door een tennisser en een golfer, is gespecialiseerd in college sportuniformen. In de jaren tachtig ontdekte het bedrijf een onaangeboorde niche in de reparatie en productie van sportuniformen op basis van historische modellen.
Sindsdien heeft het merk M & N wereldwijde erkenning gekregen, waarbij het bedrijf zich baseert op heruitgaven van vintage modellen van de belangrijkste Amerikaanse sporten zoals honkbal, basketbal, voetbal of hockey.
Voor een unieke retro-stijl cap, overweeg het merk Mitchell en Ness en je zult zeker een versie vinden van je favoriete team uit je tienerjaren of die van de legendarische speler uit je jeugd.
Headict is trots om je de beste Amerikaanse merken aan te bieden in een selectie die de meest prominente teams en de meest trendy vormen samenbrengt. Ontdek de nieuwste Amerikaanse producten op onze speciale pagina's en kies het model van je dromen met Headict.nl.