Tealer is een zeer rootsy merk gecreëerd door vrienden die in een flat wonen. Het is ontstaan vanuit een kelder in de wijk Marais in Parijs. Het wordt gekenmerkt door scherpe ontwerpen die ontworpen zijn om mensen aan het lachen te maken en een soms rokerige levensstijl op te roepen... In het Engels noemen we het weedwear.
Bij Headict houden we van dit label dat is opgezet door een ontspannen duo dat veel goede vibes mixt met innovatieve ideeën en ultracoole evenementen. We vertellen je het verhaal van de makers Alex en Jeff, hun visie en onze favoriete cap ontwerpen van het opkomende merk zonder iets van zijn brutaliteit te verliezen.
T-SHIRTS VERKOCHT ONDER DE JAS BIJ DE UITGANG VAN DE METRO
De naam Tealer, een samentrekking van Tee Shirt en Dealer, herinnert aan de oorsprong van het merk. In 2011, nadat ze hun droom hadden verwezenlijkt door hun eerste drukmachine te kopen, verkochten Alex en Jeff hun eerste producties hand in hand vanuit de bar van een van hun vrienden. Vervolgens zetten de Parijzenaars een nieuw systeem op: de verkooptijden bij de metro-uitgang worden vastgesteld op Twitter, en de kleine wederverkopers krijgen een commissie... Het doet denken aan de bardeal, behalve dat het winstgevender is en iedereen even gelukkig is als wanneer ze zouden roken.
ORGANISCHE GROEI EN LOKALE PRODUCTIE
Bij Tealer, geen bankier, geen lening, werd de groei beetje bij beetje gemaakt naarmate het geld binnenkwam. Het eerste pand is een kelder zonder uithangbord, maar met een skateboardhelling en een directe productiewerkplaats. De klanten zijn zo onder de indruk dat ze een paar dagen later terugkomen... met al hun vrienden.
Door de mond-tot-mondreclame veroverde Tealer de begane grond en vervolgens de eerste verdieping, waar onvergetelijke feesten werden georganiseerd. Voortbouwend op zijn succes onderscheidt het merk zich door zijn T-shirts ter plaatse in de Marais te produceren en te bedrukken. Vandaag wordt een deel van de productie nog steeds ter plaatse gedaan en een deel in Portugal om kwaliteit en duurzame productie te garanderen.
EEN EIGENZINNIGE GEEST DIE ALTIJD ACTUEEL IS
Als Tealer zijn eerste fans verleidde met zijn ongegeneerde apologie voor cannabis, reageert het merk vooral op de actualiteit en is het goed op de hoogte van de smaak van zijn klanten. Dat is normaal, want het wordt gemaakt "door maten, voor maten". Tealer omvat in feite ook een label, Tealer Records, dat begon met het produceren van vrienden en succesvolle "Kush"-feesten organiseert.
Tegenwoordig is het merk volwassener geworden en biedt het minder opzichtige prints. Het dragen van een Tealer cap is al een herkenbare stijl voor de kenners. Daarom heeft Headict dit seizoen gekozen voor sobere sportmodellen in basiskleuren als marineblauw of zwart-wit. Een klein Tealer-borduursel op de voorkant betekent veel voor wie het avontuur van de even gekke als ondernemende Parijzenaars heeft gevolgd. Vind onze favoriete curve cap modellen op Headict.nl, om legaal te consumeren...